REŽIJA: Mike Mills
Naslov je prilično lepo rekao o čemu se u filmu radi. Počeci su teška i nezgodna stvar, kako za Olivera (McGregor), tako i za njegovog oca Hala (Plummer). Film paralelno prati dešavanja nakon smrti Halove žene i njegov coming out of the closet period, i vreme nakon Halove smrti u kome on upoznaje Anu (Laurent) i zaljubljuje se u nju. Hal nakon smrti Oliverove majke rešava da iskoristi ono malo vremena što mu je ostalo i proživi svoj život onako kako je priželjkivao još od rane mladosti ali nije mogao zbog tadašnje atmosfere koja je homoseksualnost i dalje opisivala kao mentalno oboljenje. Posle nekog vremena, Hal upoznaje Endija (Višnjić) i uporedo sa njihovom vezom razvija se i produbljuje njegova i Oliverova veza, pre svega zato što zajedno čuvaju tajnu o raku koji Hala polako ubija. Paralelno sa tim delom priče, film prati i Olivera nakon očeve smrti i njegovu borbu sa samoćom koju pokušava da pobedi uz pomoć Halovog psa Artura i Ane koju upoznaje na žurci na koju su ga (skoro silom) odvukle kolege sa posla.
Priča sama po sebi ne mora na prvu loptu verovatno većini ne bi delovala preterano inventivno. Činjenica je da postoji sijaset filmova koji se bave sličnim ili istim temama, ali retki među njima se mogu pohvaliti ovolikom toplinom likova koje su glumci sjajno odigrali. McGregor je fantastičan u ulozi Olivera a Plummer apsolutno briljira kao Hal. Čak i psić odiše empatijom za Oliverovu bol nakon što Hal napusti ovaj svet. Zapravo, kompletna glumačka postava je sjajno odradila svoj posao, za šta se valja zahvaliti i scenaristi koji je dobar deo priče pozajmio iz sopstvenog života. Film je, ukratko, neočekivano oduševio i raznežio i nikako vam ne bih preporučio da ga preskočite.
+ jednostavno je lepo, to je sasvim dovoljno
– ne preporučuje se homofobičnima
CITAT: I've always wanted to have a phone call with somebody who doesn't talk.
OCENA: 81/100
Нема коментара:
Постави коментар