PIŠE: Darko
Jovanov
REŽIJA: Stephen Hopkins
Među
glumcima koji su me odvajkada fascinirali, najviše je, da se
ne lažemo, bilo šašavaca, šenutih mamlaza, onih koji su utiskivali mnogo sebe u likove koje su glumili, ili
onih što su, zbog uloga koje su tumačili, pomalo gubili sopstvenu ličnost. Zar
nije to jezivo? Uzmimo primer Džeremija Breta, čoveka koji je – uz sve dužno
poštovanje, gospodine Kamberbeč – prišao bliže savršenom otelovljenju slavnog književnog lika Artura Konana Dojla od ijednog drugog smrtnika. Ipak, cena je
bila previsoka, jer je nakon nekoliko godina igranja Holmsa, taj lik u
potpunosti naselio Bretovo telo i um – počeo je da sanja o njemu, da se poistovećuje
sa njim i da kreira Šerlokove nove navike na osnovu detalja datih u Dojlovim
romanima i pripovetkama. Bret je postao Holms,
nije ga se mogao rešiti. Sličan je bio i genijalni Piter Selers, britanski glumac
čijim se, uslovno rečeno, odraslim
delom života bavi ovaj uvrnuti film režisera Stivena Hopkinsa, rađen po
glumčevoj biografiji iz pera Rodžera Luisa, ali delimično i po Piterovim kućnim
snimcima.

Naslovnu ulogu igra Džefri Raš,
australijski glumac poznat nam, između ostalog, po ulozi pijaniste Dejvida
Helfgota u filmu Shine. Ovde njegova
izvedba nije ništa slabija; štaviše, pomenuti Edvards je, nakon pogledanog
filma, tvrdio da je Raš toliko dobro prikazao ulogu, da mu se, s vremena na
vreme, činilo da vidi upravo svog pokojnog prijatelja i saradnika. Šarliz Teron
je šarmantna kao Selersova bračna žrtva broj 2, Brit Ekland, ali, opet, ona je
jedna od onih osoba koje bi zračile i da im je zadatak da glume vezicu mladog
luka. Tu su i Stiven Fraj, kao britanski Milan Tarot, unajmljen od strane
filmskih kuća da svojim savetima vrbuje legendu za neke njihove projekte oko
kojih bi se inače premišljao, i Stenli Tuči, koji igra svog imenjaka Kjubrika,
prvi put se pridruživši dešavanjima na ekranu upadljivom aluzijom na slavni The Shining.
Film ima nekoliko mana. Jedna od
njih je estetske prirode: kompjuterski generisana Engleska šezdesetih godina je
dosta loše kompjuterski generisana.
Nisam siguran da li je to namerno urađeno ili ne, jesu li animatori pucali na
neki snovoliki izgled, ili su samo boje uštrcane na crnobele snimke i
fotografije, ili je budžet bio mali. Ostade misterija. Uglavnom, to ne škodi
mnogo filmu, ali je čudno za oko. Dalje, Luisovu biografiju, kažu, bije loš
glas, jer je njen subjekat preterano ocrnjen i prikazan u negativnom svetlu. Ne
poričem činjenicu da je u pitanju bio jedan zdravo peculiar fucker, težak, frustriran, ljubomoran čovek sa manjkom
samopouzdanja, ali je autor, sasvim očigledno, preneo težište na ružnije
stvari. I, poslednje – mi ne znamo ništa o Piterovom životu pre emisije The Goon Show. Ni neposredno, ni kroz
flešbekove – samo nam se servira jedna ličnost, bez pripreme i predznanja o
njoj, i na nama je hoćemo li je prihvatiti ili ne.
Ako dobro poznajete ostvarenja ovog
jedinstvenog komičara i cenite njegov lik i delo, umećete da poštujete i njegov
biopic, i čak ćete uživati u
prepoznavanju njegovih upečatljivijih rola i naslova. Ako ste, pak, novo meso u
Selersovom svetu, sva je verovatnoća da vam taj čova, i pored vanredne
predstave Džefrija Raša, neće postati posebno simpatičan. Zato, pre no što
pogledate The Life and Death of Peter
Sellers, ždraknite, za svoje dobro, nekoliko filmova o kojima je reč u njemu.
Moj
favorit? Being There.
Нема коментара:
Постави коментар