PIŠE: Darko
Jovanov
REŽIJA: David O. Russel
Uzmeš
nekoć najpoželjnijeg svetskog macana sa stažom u žanru komedije, trenutno
najatraktivniju cicku koja kuje karijeru, vremešnu i iskusnu legendu Holivuda
bez solidne uloge poslednjih godina, i, na kraju, zarđalog komičara koji (na
stranu ona vražja franšiza) nije snimio film 15 godina, ogrneš mantil pogane
verzije Frenka Kapre i – Akademija kleca, klone i podvriskuje. A ako uspeš tome
da dodaš i neku psihofizičku boljku novog doba, budi siguran da će članovi
žirija slati u manastire svoju prvorođenu žensku decu da bi ona tamo svoja
devičanstva čuvala samo za tebe. Potencijalni uspeh te formule je, očigledno,
naslutio Dejvid O. Rasel, jer je sa 8 (i slovima: osam) nominacija za Oskara, ovaj njegov film jedan od glavnih
pretendenata za dominaciju na dodelama u februaru.
Režiseru je ovo prvi film od 2010,
kada je The Fighter (o kome smo
pisali u septembru 2011. godine – tekst možete pročitati ovde) nominovan u sedam kategorija za gorepomenutu prestižnu
nagradu. Ovoga puta se ne bavi bokserima i narko-propalitetima, već je u centru
pažnje Pat Solitano Mlađi (Bredli Kuper), mladić sa bipolarnim poremećajem, koji je,
nakon što je ženu zatekao u švalerskoj raboti i vrlo burno odreagovao,
bio prinuđen da neko vreme provede u lokalnoj dilkarnici. Na majčinu
intervenciju, vraća se u porodičnu kuću, gde pokušava da uradi životni System
Restore i povrati naklonost nevernice, kojoj, zbog sudske zabrane, ne sme ni da
priđe. Tifani (mala Lorensova, naprasno iždžikljala za par godina), izazovna
udovica na lošem glasu (ali i sâma sa kompletom različitih problema), inače
poznanica njegove žene, zbližava se sa njim, i obećava da će mu pomoći da reši
taj svoj problem, ako, pak, on njoj učini neobičnu kontrauslugu.
Iako bi se žanrovski mogao svrstati
u kategoriju romantične dramedije, film nije romantičan na konvencionalan
način, dok su komični delovi suptilni, i zapravo i nema mnogo LOL trenutaka, pa
je drama preovlađujući žanr u ovom ostvarenju. Ima nekoliko stresnih
momenata, ali je opšti šmek filma posve optimističan.
Najjači utisak ostavlja glumačka
ekipa, koja je veoma profesionalno obavila svoj posao. Kuper je dokazao da može
biti i više od uglađenog rom-kom šmekera sa rukama u džepovima, kakve je
uglavnom igrao dosada, mada, i pored nominacije za glavnu mušku ulogu, u
njegovoj izvedbi ima dosta prostora za napredak. Kris Taker, koga znamo kao
dežurnu alapaču, gotovo prvi put izvodi jednu mirniju i ozbiljniju ličnost, i
odličan je kao Deni, Patov prijatelj i brat po okrnjenoj psihi. Veoma su dobri – što
je potvrđeno i od strane kritičara, i od Akademije – i Džeki Viver, australijska
glumica kojoj je poverena uloga Patove brižne majke, ali i De Niro, u roli
njegovog opsesivno-kompulsivnog oca Pata Starijeg koji nastoji da oživi veze sa sinom, ovim svojim izdanjem razbija
monotoniju koja je obavijala njegovu glumu u velikom postotku filmova u kojima
se pojavio u novom milenijumu. Pa, ipak, za mene je najveće iznenađenje bila
Dženifer Lorens, jer je bez problema, sasvim uverljivo, prelazila iz
raspoloženja u raspoloženje. Veoma je moguće – pazite šta sam vam rekao – da će
zlatna statua ovoga puta pasti u njene ruke.
Kad smo već kod prognoza za Oskara, nisam
siguran da će ovaj film pokupiti više od dva ili tri, a i njih će ćapiti glumci
(kao i u The Fighter), koji su, kao
što već rekoh, glavni adut filma. Režija je zanimljiva, scenario solidan, mada
ni jedno ni drugo polje, po mom skromnom mišljenju, ne blistaju dovoljno da bi
za to bili nagrađeni. Silver Linings
Playbook je fin feel-good film, zanimljiv, pravo osveženje u žanru i jedan
od boljih prethodne godine, ali – da li je najbolji? Ako želite moje mišljenje –
pročitajte prethodni post.
Нема коментара:
Постави коментар