REŽIJA: Stéphane Aubier, Vincent Patar, Benjamin Renner
GLASOVI: Lambert Wilson, Pauline Brunner, Patrice Melennec, Féodor Atkine
Bio
neki sumrak. Bašte ulicom prosipale kofe mirisa noćnih frajli, i
taj je potočić, ponet vetrom, i do mojih odaja dožuborio. Letnja milina –
kokice na stolu, prst nestrpljiv da play
dugmencetom okine nekakav mračnjački film, dok pivska pena lenjo zapljuskuje
rubove krigle i zove na srkutanje. Kad, odjednom, začu se prasak, i prozor se
rascangrta po meni, pivkanu i ostatku sobe, a na sto, porušivši i porazbijavši
sve što je na njemu stajalo, pade cigletina, pravo pravcato parče građevinskog
materijala, uvijena u papirić na kom stajaše: BOLEJ BIH VAM BILO DA ID00TJI
FILN O KOM TJETE PI$ATI B00DE CRTAN!
Poruka je, iako blago kriptična,
bila jasna: mi, blesavi ljudi vašeg omiljenog bloga, potpuno smo zaspostavili
mališane. Dugo se njima nismo posvetili – i cigla koja narušava mir avgustovskog
predvečerja je sasvim logičan ishod. Tako smo malo razmotrili opcije, raščeprkali
novije animirane uratke, pa, u nameri da usrećimo (prema Fejsbuk statistici)
tri procenta naših čitalaca, odlučili da crtać koji će ublažiti njihov gnev
bude – Ernest & Célestine,
oldskul veselica iz francusko-belgijske kuhinje.
Prvo što, deco draga, uočimo vezano
za ovaj film je – njegov izgled. Ako vam se učini da je univerzum u kom se
odvija radnja strugnuo iz nekakve slikovnice, osećaj vas ne vara, jer je ovo
film koji za osnovu i ima istoimenu
knjigu za decu autorke Gabrijele Vensan. Onde, u tom nadnaravnom svetu, miševi
žive pod zemljom, u kanalizacijskoj paracivilizaciji (a la Flushed Away) pod nezavidnim uslovima, i samo ponekad, kada
moraju, izlaze na površinu; tamo, pak,
žive blago antropomorfni medvedi (pomalo kao Blacksad, koji je, gle čuda, takođe sa frankofonog područja), u
društvu koje mnogo više naliči našem. Dve rase žive u strahu jedni od drugih –
mišići ispredaju priče o Velikom Zlom Medvedu koji proždire sitne glodare na
kile, dok medvedi svojim mladuncima govore o mišjim vilama koje dolaze noću i
uzimaju njihove novoispale mlečne zube, u zamenu za par novčića.
Sad, Selestina je mišica bez
roditelja koja se uči za zubara, iako njena strast drugde leži: u crtanju. Pošto je, izgubivši elan zbog
manjka ljubavi prema budućoj profesiji, stagnirala u sakupljanju zuba medvedića,
poslata je na površinu da sakupi 50 komada istih, ili da se ne vraća mišjoj
naciji. Nakon nekoliko neuspeha, tamo upoznaje namćorastog medveda Ernesta koga
drma besparica, i njih dvoje zasnivaju neobično, naizgled nemoguće simbiotsko poznanstvo,
koje će, u jednom trenutku, izazvati lavinu nesporazuma i neželjenih događaja.
Dovoljno kratka da drži pažnju,
dovoljno duga da oduševi, ova fantastična francuština, od aspartama slađa,
zadovoljiće i staro i mlado. Osvežavajuće je ponovo videti drevnu, rukom crtanu
animaciju, i uživati u njenim nebrojenim prednostima, zanemarivši minorne mane
koje ima. Ernest i Selestina govore o
različitosti, predrasudama i prijateljstvu, nude liberalnije viđenje sveta,
onakvo kakvo je detetu potrebno da bi se lakše uklopilo u moderno društvo.
Moja jedina zamerka ide činjenici da
odnos prema jednom motivu – motivu krađe
– nije dovoljno jasno izgrađen, pa se možda može stvoriti pogrešna slika. Ali,
da je film iseckao, sažvakao i servirao najmlađima na tacni sve probleme kojima
se bavi – roditeljima bi posao bio previše olakšan, zar ne?
Ne znam zasto uporno zaboravljam da pogledam ovaj crtic, a totalno sam otkinula na "Panique au Village" ;D :stavljam na to-do pre to-do listu: ;)
ОдговориИзбришиZnate reklame za Cravendale mleko koje je radila ista ekipa?
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RlQebENnxlY
http://www.youtube.com/watch?v=ssACddCJlAA :D :D
:D Nisam video ovo, ali jako, jako liči na "Panique au Village". :) "E&C" su fini skroz, nedostajao mi je taj stari pristup animaciji.
Избриши