REŽIJA:
Rich Moore
Crtaći, za razliku
od filmova, svojim tvorcima pružaju daleko veću – skoro neograničenu – količinu
kontrole nad konačnim proizvodom. Sve je pažljivo sračunato, te su nepotrebne
scene, čak i suvišni pokreti, dovedeni do apsolutnog minimuma. To je prava umetnost,
gde je svaki detalj namerno, smisleno umetnut, pa tako čak i najgori crtać
poseduje određenu dozu kvaliteta koja se retko sreće na filmu.

Wreck-It Ralph,
srećom, ne pati od ovog problema. On je pravi, punokrvni crtani, koji svoju
animiranu prirodu oberučke prihvata i koristi da prikaže jednostavnu, ali
neretko veoma inventivnu fabulu, išaranu mnogobrojnim gejmerskim omažima i referencama.
Radnja se uskoro
premešta u drugu igru, trku, populisanu chibi (najbliži
prevod na naški bi bio malac;
Karakterisan je disproporcionalno velikom glavom i slatkoćom... ili makar
japanskim viđenjem iste) likovima i antropomorfnim slatkišima. Tu upoznajemo ubagovanu Vanelopu, u sasvim solidnoj
izvedbi Sare Silverman, kojoj glasovna gluma bolje paše od stand-up komedije. Ona je zbog toga, poput Ralfa, izgnanik iz
sopstvenog društva, pa ih uskoro spaja zajednička želja da promene svoje
okolnosti.
Svaki od ova tri
sveta – četiri, ako računamo i naš, u kom se nalazi igraonica koju drži Ed
O’Nil – poseduje sopstveni izgled, likove i pravila u skladu sa
konvencijama žanra svoje igre, koje likovi doživljavaju kao svojevrsni kulturni šok, iz kog crtani
crpi dobar deo svog humora.
Priča, pored retko
viđene postave i premise, ne nudi ništa što nismo videli već bezbroj puta – važnost
spoznaje sopstvenih vrlina i prihvatanja sopstvenih mana, oslanjanja na
prijatelje i upornosti, bez obzira šta (virtuelni) život baci na nas – ali to
radi na dovoljno nenapadan, prirodan način, bez prekomernog moralisanja.
Animacija je
dinamična i šarena, sa tehničke strane za nijansu ispod Piksarovih ostvarenja,
ali je, za razliku od sablasnog hiperrealizma koji forsira Dream Works,
dovoljno stilizovana i fluidna da svakome bude prijatna.
Zvučna podloga je,
pored uobičajnih, krcata klasičnim MIDI efektima, a muzika je,
sem par pop numera diskutabilnog kvaliteta, zadovoljavajuća.
Jedno od retkih ostvarenja
koji je, zahvaljujući načinu na koji je konstruisan, jednako zanimljiv deci,
koja će u njemu uživati zbog akcije i humora, i onim (malo) starijim, koji će
se truditi da pohvataju sva cameo
pojavljivanja likova na koje su bacali žetone dok su i sami bili šošonci. Wreck-it Ralph je gledljiv i ako niste
proveli pola mladosti ispred monitora, ali dobija posebnu, dodatnu dimenziju
ako se, gledajući ga, instinktivno prisećate omiljenih kombo poteza.
Нема коментара:
Постави коментар